Šiaulių rajono savivaldybė


Šiaulių rajono savivaldybės administracija
Vilniaus g. 263, LT-76337 Šiauliai
Tel. (8 41)  59 66 42,  faksas (8 41)  52 38 86,
El. p. prim@siauliuraj.lt
Biudžetinė įstaiga 
Juridinių asmenų registras
Įstaigos  kodas 188726051


  E. Demokratija
  • Kur kreiptis dėl informacijos?
  • Gyventojų prisijungimas
  • E. apklausos
  • E. konsultavimas
  • E. peticija
  • E. forumas
  • E. skundai
  • Pranešk apie pažeidimą
  • posėdžių transliacija
  • posėdžių klausimai
  • DUK
  •   Virsutinis
  • Savivaldybė
  • Naujienos
    Šiaulių rajonas
    Heraldika
    Istorija
    Geografija
    Teritorija
    Gyventojai
    Keliai
    Gamta
    Bendruomenės
    Bendruomeninės veiklos rėmimas
  • VEIKLOS SRITYS
  • Aplinkos apsauga
    Aktualijos
    Atliekos
    Tvarkymą reglamentuojantys dokumentai
    Komunalinės atliekos
    Antrinės žaliavos
    Pavojingos atliekos
    Žaliosios atliekos
    Aplinkos apsaugos skyrius
    Skyriaus struktūra, nuostatai
    Skyriaus veiklos ataskaitos
    Aplinkos apsaugos programa
    Aplinkosauginis švietimas
    Aplinkos apsaugos rėmimo specialioji programa
    Kraštovaizdis
    Reglamentuojantys dokumentai
    Saugotini želdiniai
    Leidimų išdavimo tvarka
    Prašymo forma
    Sodinamų želdinių planai
    Medžioklės prevencija
    Oras
    Saugomos teritorijos ir objektai
    Biosferos poligonai, NATURA teritorijos
    Gamtos paveldo objektai
    Draustiniai
    Regioniniai parkai
    Lankstinukas - žemėlapis
    Vanduo
    Bendradarbiavimas
    Civilinė metrikacija
    Aktualijos jaunavedžiams
    Darbo laikas
    CMS informuoja
    Teikiamos paslaugos
    Prašymai įregistruoti santuokas
    Veikla
    Civilinė sauga
    Ekonomika
    Aktualu
    Ekonomikos apžvalga
    Licencijos (leidimai)
    Strateginis planavimas
    Jaunimas
    Aktualijos
    Jaunimo reikalų taryba
    Jaunimo organizacijos
    Jaunimo politika
    Bendrasis konkursas
    Mobilus darbas su jaunimu
    Nuorodos
    Kelių priežiūra
    Lyčių lygybė
    Negyvenamųjų pastatų ir patalpų nuoma
    Nekilnojamo turto pardavimas
    NVO ir kitos organizacijos
    Naujienos
    NVO taryba ir nuostatai
    NVO sąrašas
    Bendruomeninės veiklos rėmimas
    Religinių bendruomenių veiklos rėmimas
    Projektai
    Įgyvendinami projektai
    Įgyvendinti projektai
    Integruota teritorijų vystymo programa
    Naudinga informacija
    Viešoji tvarka
    Gyvūnų gerovė
    Maudyklų būklės stebėsena
    Sanitarija
    Triukšmo prevencija
    Sportas
    Sporto naujienos
    Programų ir projektų rėmimas
    Sporto renginiai
    Sporto mokykla
    Sporto taryba
    ŠRVMKL
    Klubai
    Naudingos nuorodos
    Socialinis būstas
    Aktualu
    Sveikata
    Aktualijos
    Bendruomenės sveikatos taryba
    Švietimas
    Švietimo įstaigų veiklos naujienos
    Švietimo naujienos
    Švietimo įstaigos
    Ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas
    Ugdymo programų įgyvendinimas
    Vaikų darželio steigimas
    Mokyklų tinklas
    Mėnesio darbo planai
    Naudingos nuorodos
    Neformalus vaikų švietimas
    NVŠ tikslinis finansavimas
    Projektai
    Projekto „LECTIO DE VIA“ veikla
    Projekto „Lyderių laikas 3“ veikla
    Statistika ir ataskaitos
    Ugdymo organizavimas
    Užimtumo didinimo programos įgyvendinimas
    Žemės nuomos mokestis
    Žemės ūkis
    Bendra informacija
    Aktualijos melioracijos klausimais
    Valstybės pagalbos teikimas
    Melioracijos darbų programa
    Technikos registracija, apžiūra
    Ūkio registravimas
  • Gyventojams
  • Bendrojo naudojimo objektų administravimas
    Daugiabučių namų atnaujinimas
    El. sąskaitos už atliekų tvarkymą
    Karjeros galimybės
    Savivaldybės administracijoje
    Savivaldybės pavaldžiose įstaigose
    Kultūra
    Renginiai
    Šį mėnesį
    Kultūros skyrius
    Aktualijos
    Nuostatai, programos
    Kultūrinė veikla
    Kultūros ir meno premijos
    Leidybos finansavimo tvarka
    Etninės kultūros ir tradicinių amatų centras
    Viešoji biblioteka
    Apie biblioteką
    Renginiai bibliotekose
    Kultūros centras
    Kultūros paveldas
    Informacija
    Kapinių sąrašai
    Stebėsenos planas
    Mobilizacija
    Pagalba gaisro, stichinių nelaimių atveju
    Policija informuoja
    Socialinė parama
    Socialinių paslaugų centras
    Sveikatos priežiūros įstaigos
    Švietimo paslaugų centras
    Tarifai, mokesčiai, lengvatos
    Transportas
    TV laidos „Sodžius“ archyvas
    Valstybinė kalba
    Atsakingas asmuo
    Funkcijos
    Nuorodos
    Paskirtis
    Patarimai
    Veiklos sritis
    Lietuvių kalbos dienos
    Visuomenės sveikatos biuras
  • Verslininkams
  • Investicinė ir ekonominė aplinka
    Investicinė aplinka, ekonominiai rodikliai
    Verslo sektorius
    El. sąskaitos juridiniams asmenims už atliekų tvarkymą
    Licencijos ir leidimai
    Mažmeninė prekyba
    Išorinė reklama
    Naudingos nuorodos
    Tarifai, mokesčiai ir lengvatos
  • Turistams
  • Bendra informacija
    Laisvalaikis, sportas, pramogos
    Teisės aktai
    Turizmo ir verslo informacijos centras
    Šv. Jokūbo kelias
      Kita
  • TEISĖS AKTAI NUO 2009-Ų METŲ
  • NORMINIAI TEISĖS AKTAI 2014-2018 M.
  • ATSTOVAI SEIME
  • RIMA BAŠKIENĖ
    ARŪNAS GUMULIAUSKAS
    LIUDAS JONAITIS
    JUOZAS RIMKUS
  • TARNYBINĖS ETIKOS (ELGESIO) NORMOS
  • ADMINISTRACIJOS DARBO TARYBA
  • ADMINISTRACINĖS NAŠTOS MAŽINIMAS
  • GYVENAMOSIOS VIETOS DEKLARAVIMAS
  • INFORMACINĖ SISTEMA MEPIS
  • REGISTRACIJA Į IKIMOKYKLINIO / PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO GRUPES
  • SOCIALINĖS PARAMOS ŠEIMAI INFORMACINĖ SISTEMA (SPIS)
  • E-PASLAUGOS
  • KOVOS SU PREKYBA ŽMONĖMIS KOORDINAVIMAS
  • PRANEŠĖJŲ APSAUGA
  • TERITORIJŲ PLANAVIMAS
  • Teritorijų planavimas ir statyba
    Bendrieji planai
    Specialieji planai
    Rengiami dokumentai
    Informaciniai pranešimai
    Sutartys
  • Informacija darbuotojams
  • VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGA
  •   Įstaigos meniu
  • Struktūra ir kontaktai
  • Valdymo struktūros schema
    Taryba
    Komitetai
    Komisijos
    Frakcijos
    Meras
    Mero pavaduotojas
    Mero padėjėja
    Kontrolės ir audito tarnyba
    Administracija
    Priimamojo informacija
    Savivaldybės įmonės ir įstaigos
    Savivaldybės kontroliuojamos įmonės
    Viešosios ir biudžetinės įstaigos
    Darbo grupės ir komisijos
    Seniūnijos
    Bubių seniūnija
    Ginkūnų seniūnija
    Gruzdžių seniūnija
    Kairių seniūnija
    Kuršėnų kaimiškoji
    Kuršėnų miesto
    Kužių seniūnija
    Meškuičių seniūnija
    Raudėnų seniūnija
    Šakynos seniūnija
    Šiaulių kaimiškoji
  • Teisinė informacija
  • Teisės aktai
    Teisės aktų projektai
    Tarybos sprendimų projektai
    Išvadoms gauti pateikti teisės aktų projektai
    Vyriausybei pateikti teisės aktų projektai
    Teisės aktų projektų archyvas
    Tyrimai ir analizės
    Teisės aktų pažeidimai
    Seimo kontrolierių pažymos
    Valstybės kontrolierių sprendimai
    Teismo sprendimai
    Tarnybiniai nusižengimai
    Teisinio reguliavimo stebėsena
    ES teisės aktai
    Pirminė teisinė pagalba
    Antrinė teisinė pagalba
  • Veiklos sritys
  • Korupcijos prevencija
  • Korupcijos prevencijos programos
    Korupcijos pasireiškimo tikimybė
    Korupcijos rizikos analizė
    Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinis vertinimas
    Informacijos apie asmenį surinkimas
    Atsakingi už korupcijos prevenciją
    Antikorupcinis visuomenės švietimas
    Korupcijos rizikos valdymo vertinimas
    Pranešimai apie korupciją
    Pasiūlymai ir iniciatyvos
    Pasitikėjimo telefonas (8 41) 420472
    Antikorupcijos komisija
    Antikorupcijos komisijos veiklos ataskaitos
    Teisės aktai
    Privatūs interesai
  • Administracinė informacija
  • Nuostatai
    Planavimo dokumentai
    Teritorijų planavimas
    Strateginis planavimas
    Finansinis planavimas
    Darbo užmokestis
    Darbo užmokestis 2018 m.
    Darbo užmokestis 2017 m.
    Darbo užmokestis 2016 m.
    Darbo užmokestis 2015 m.
    Darbo užmokestis 2014 m.
    Darbo užmokestis 2013 m.
    Darbo užmokestis 2012 m.
    Darbo užmokestis 2019 m.
    Paskatinimai ir apdovanojimai
    Viešieji pirkimai
    Ataskaitos
    Pirkimų formų pavyzdžiai
    Planuojami pirkimai
    Teisės aktai
    Vykdomi pirkimai
    Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    Finansinių ataskaitų rinkiniai
    Ūkio subjektų priežiūra
    Vadovų darbotvarkės
    Mero darbotvarkė
    Mero pavaduotojo darbotvarkė
    Direktoriaus darbotvarkė
    Direktoriaus pavaduotojo darbotvarkė
    Suvartojamo geriamo vandens kiekis
    Tarnybiniai lengvieji automobiliai
  • Paslaugos
  • Informacijos rinkmenos
    Viešosios ir (ar) administracinės paslaugos
    Rengiamų dokumentų pavyzdžiai
    Asmenų aptarnavimo kokybė
  • Atviri duomenys
  • Asmens duomenų apsauga
  • Nuorodos
  • Valdžios elektroniniai vartai
    Valstybinės institucijos
    Kitos nuorodos
    Vartotojų teisių apsauga

    Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba), įgyvendindama Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 9 punkto nuostatą, numatančią, kad Tarnyba organizuoja vartotojų švietimą ir koordinuoja kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, vartotojų asociacijų veiklą organizuojant vartotojų švietimą, siekdama užtikrinti, kad savivaldybių interneto svetainėse vartotojams būtų pateikta aktuali, aiški, suprantama ir lengvai prieinama informacija apie vartotojų teises ir jų gynimo būdus, maloniai prašo savivaldybių savo interneto svetainėse sukurti atskirą skiltį „Vartotojų teisių apsauga“, kurioje būtų pateikta nuoroda į Tarnybos interneto svetainę bei pagrindinė informacija apie vartotojų teises ir vartojimo ginčo nagrinėjimo procedūrą.

                Svetainės skiltis turėtų būti pateikiama matomoje ir lengvai vartotojams prieinamoje vietoje ir galėtų būti formuluojama taip:

                „Vartotojas – fizinis asmuo, su savo verslu, prekyba, amatu ar profesija nesusijusiais tikslais (asmeniniais tikslais) siekiantis sudaryti ar sudarantis sutartis (t. y. perkantis prekes bei paslaugas).

                 Vartojimo sutartimi verslininkas įsipareigoja perduoti vartotojui prekes nuosavybės teise arba suteikti paslaugas vartotojui, o vartotojas įsipareigoja priimti prekes ar paslaugas ir sumokėti jų kainą.

                Vartotojas turi teisę

    1)     savo nuožiūra įsigyti ir naudoti prekes bei paslaugas (pasirinkti pardavėją, paslaugų teikėją);

    2)     įsigyti saugias, tinkamos kokybės prekes ar paslaugas;

    3)     gauti teisingą ir visapusišką informaciją valstybine kalba apie parduodamas prekes, teikiamas paslaugas;

    4)     gauti informaciją apie savo teisių įgyvendinimo ir gynimo tvarką;

    5)     į pažeistų teisių gynimą ir į turtinės ir neturtinės žalos (nuostolių) atlyginimą;

    6)     kreiptis dėl pažeistų teisių gynimo į ginčus nagrinėjančias institucijas ar teismą;

    7)     jungtis į vartotojų asociacijas;

    8)     į švietimą vartojimo srityje;

    9)     į ekonominių interesų apsaugą ir kt.

                Vartojimo ginčas – iš vartojimo sutarties kilęs vartotojo ir pardavėjo ar paslaugų teikėjo nesutarimas dėl įsigytų prekių ar paslaugų, kurio metu vartotojas reiškia turtinį reikalavimą pardavėjui ar paslaugos teikėjui.

                Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba užtikrina vartotojų teisių apsaugą, ne teismo tvarka sprendžia vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčus, prižiūri, ar rinkai tiekiami ne maisto produktai atitinka ne maisto produktų saugą, kokybę, ženklinimą nustatančių teisės aktų reikalavimus, įstatymų nustatyta tvarka kontroliuoja sutarčių standartines sąlygas ir ginčija nesąžiningas vartojimo sutarčių sąlygas, atlieka turizmo paslaugų teikėjų veiklos priežiūrą, vykdo reklamos priežiūrą, tiria nesąžiningą komercinę veiklą, taiko įstatymų nustatytas poveikio priemones, gina vartotojų viešąjį interesą ir kt.

                Kur kreiptis dėl ginčo su pardavėju ar paslaugos teikėju?

                Vartotojas, manantis, kad jo teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti (pavyzdžiui, įsigijus nekokybišką prekę ar paslaugą, negavus visų ar dalies prekių ar paslaugų, dėl pardavėjo ar paslaugos teikėjo veiksmų patyrus materialinę žalą ar kt.), vadovaujantis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio 1 dalimi, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugos teikėją ir nurodyti savo reikalavimą. Verslininkas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Jeigu pardavėjas ar paslaugos teikėjas netenkina vartotojo reikalavimo, jį tenkina iš dalies, arba nepateikia atsakymo per 14 dienų, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo alternatyvia (ginčų sprendimo ne teisme) tvarka (nuoroda į kreipimosi tvarką: http://vvtat.lt/lt/vartotojams/kaip_pateikti_prasyma.html).

                Kitos vartojimo ginčus nagrinėjančios institucijos:

    1)     Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba – vartotojų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų arba pašto paslaugos teikėjų ginčai dėl Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo ir Lietuvos Respublikos pašto įstatymo reglamentuojamų santykių;

    2)     Lietuvos bankas – vartojimo ginčai dėl finansinių paslaugų, nurodytų Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatyme;

    3)     Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija – vartotojų ir energetikos įmonių, geriamojo vandens tiekimo ir (ar) nuotekų tvarkymo įmonių ginčai dėl apmokėjimo už suvartotą energiją ar paslaugas, dėl valstybės reguliuojamų kainų ir (ar) tarifų taikymo, dėl energetikos įmonių veiklos ar neveikimo tiekiant, skirstant, perduodant, laikant energiją, dėl prisijungimo, energijos ir energijos išteklių tiekimo srautų balansavimo, taip pat kiti vartotojų ir energetikos įmonių ginčai energetikos srityje, nepriskirti Valstybinei energetikos inspekcijai prie Energetikos ministerijos;

    4)     Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos – vartotojų ir energetikos įmonių ginčai dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių naudojimo, energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo, taip pat vartotojų ir energijos taupymo paslaugų teikėjų ginčus dėl energijos taupymo paslaugų teikimo;

    5)     Lietuvos advokatūros advokatų taryba ar jos sudarytas organas – vartotojų ir advokatų ginčai dėl teisinių paslaugų.

                Vartojimo ginčų neteisminio sprendimo subjektas vartotojo prašymą išnagrinėja ir sprendimą priima ne vėliau kaip per 90 dienų nuo to laiko, kai gavo šio Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje nurodytus dokumentus, jeigu kiti įstatymai nenumato kitaip. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, ginčus nagrinėjanti institucija gali terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip 30 dienų.

                Kilo klausimų? Daugiau informacijos galite rasti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto svetainėje www.vvtat.lt, taip pat konsultacijų telefonu (85) 262 67 60.“            

               

     

    Direktorė                                                                                                                         Neringa Ulbaitė

    Spausdinimo versija   Paskutinis atnaujinimas: 2019-05-14 11:22:56 Atgal
    © 2013 Šiaulių rajono savivaldybė.
    Sprendimas: Idamas, naudojama Smart Web sistema.