Pradžia
gestu kalba lengvai suprantama kalba
Pradžia

NAUJIENOS

ŠIAULIŲ R. KURŠĖNŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „ŽIEDELIS“ UGDYTOJŲ DARBO STEBĖJIMO PATIRTIS SUOMIJOJE

2025-01-03 Komentarai (0) Naujienos Dalintis
NAUJIENOS

2024 m. gruodžio mėnesį Kuršėnų lopšelio-darželio „Žiedelis“ darbuotojai – ikimokyklinio ugdymo mokytoja Gintarė Geležinienė, logopedė Dovilė Bakonytė ir mokytojo padėjėja Gražina Čepaitytė, vyko į Suomijos tarptautinį privatų lopšelį-darželį “ICEC Kilo Pilke Oy“ pagal „Erasmus+“ programos mobilumo projektą Nr. 2024-1-LT01-KA121-SCH-000221885 sužinoti daugiau apie lauko pedagogiką, užsienio patirtį ugdant vaikus.

Šiame darželyje vaikai eina du kartus į lauką, kuriame gali nevaržomai leisti kūrybiškumui pasireikšti žaidimų metu, dėliojant, statant figūras iš sniego, ar smėlio vasaros metu. Pedagogai ugdo vaikų gebėjimą paprašyti pagalbos, dažniausiai stebi vaikų pasiekimus vaikų individualių veiklų metu, juos vėliau fiksuoja užrašuose ir aptaria su tėvais žodžiu. Suaugusieji siekia, jog vaikai patirtų džiaugsmą ir asmeninę sėkmę žaisdami ir taip besimokydami. Ugdytiniams pakvietus, mokytojai kartu čiuožinėja, veža rogutėmis, padeda nusivilkti sušlapusius drabužius. Visgi savarankiškumas yra vienas iš ryškiausių gebėjimų šiame darželyje: vaikai patys geba susigalvoti veiklas lauke ir viduje, apsirengia, tvarkosi, sprendžia tarpusavio problemas.

Mus sužavėjo aplink darželį esanti aplinka – tiesiai už tvoros žaliuoja miškas, kuriame gyvena kiškiai, lapės, stirnos, kelias iš jų teko sutikti. Vaikai seka pėdsakus, ieško paslėptų daiktų, objektų, o suradę turi suskaičiuoti, įvardinti, taip ugdomas pastabumas, matematiniai sugebėjimai, kalbos įgūdžiai, pažintiniai gebėjimai, domėjimasis aplinka. Taip pat miške gausu uolų, kuriomis vaikai lipa, džiaugiasi įveikę aukščiausias savarankiškai, be suaugusiojo pagalbos, vėliau viršūnėje ilsisi ir gėrisi gamta. Paklausus, ar vaikai nesusižeidžia, buvo papasakota, jog ugdytiniai nuo pirmųjų metų pratinasi prie laukinės gamtos, tad per patirtį išmoksta atsargumo, įgyja savisaugos instinktų ir nuo pirmojo atėjimo yra supažindinami su taisyklėmis, aikštelės ribomis, kurios yra nustatomos pagal natūralius gamtos objektus (medžius, uolas, takelius) ir jų laikosi. Stebino vaikų paklusnumas ir sąmoningumas žaidžiant, grįžtant į grupę. Šio reiškinio galimą priežastį paaiškino darželio ugdytojos – vaikai su tėvais dažnai praleidžia nemažai laiko lauke, tad tai nėra kažkas naujo, neįprasto darželio dienotvarkėje, vaikai žino, jog grįžus į grupę greitu metu vėl sugrįš į lauką, mokosi pavyzdžio iš šeimos narių, kurie irgi mėgsta būti gryname ore, ramiai ir smagiai leisti laiką kieme su vaikais.

Kiekviena grupė turi rūbų džiovyklas, visi vaikai turi neperšlampamus rūbus. Kadangi kiemas nėra didelis, grupės eina skirtingu metu po du kartus į lauką, nebent turi išvyką į tolimesnes lauko erdves – miestelio mokyklos stadione vaikai žiemą mokosi slidinėti, čiuožinėti pačiūžomis, rengia žygius – tuomet vyksta kartu panašaus amžiaus grupės. Žiemos sportas nėra lengvas ir daliai pedagogų, tad neretai samdomas instruktorius arba paprašomas ateiti mokytojas iš kitos grupės, kuris moka slidinėti ar čiuožinėti. Kiti pedagogai tuo metu prilaiko vaikus, stengdamiesi užtikrinti saugumą, nors vaikai ir patys saugosi, su instrukcijomis būna supažindinami dar neišėjus už darželio ribų. Kartą per mėnesį vyresnių grupių vaikai vyksta į miesto baseiną mokytis plaukti, tad aktyvi veikla vaikams yra įprastas užsiėmimas. jie su noru stebi besikeičiančius orus, gamtos ženklus, aptaria tai grupėje be išmaniųjų įrenginių. Vyrauja patirtinis ugdymas, asmeninis dėmesys kiekvienam vaikui, mokymasis savu tempu, o procesas yra svarbesnis už rezultatą.

Tarptautiniame darželyje vaikai ir suaugusieji kalba anglų kalba, tad mes turėjome galimybę pabendrauti ir su vaikais, ir pilnai suprasti, apie ką buvo vedamos veiklos. Kiekvienoje grupėje jautėsi komandinio darbo įgūdžiai. Visi vaikai buvo VISO darželio vaikai ir rūpestis. Esant poreikiui kitos grupės pedagogas net be specialaus kvietimo ateidavo pasikeisti su grupės mokytoju, nuvesdavo reikiama kryptimi vaikus, duodavo idėjų veikloms. Ši atmosfera jautėsi ir vaikų rateliuose – mažieji geranoriškai vienas kitam patardavo, pasikalbėdavo, į žaidimus noriai įtraukė ir mus. Darželio ugdytiniai paliko teigiamą, ramių, kalbių vaikų įspūdį ir leido suprasti, kad laimė yra ne daiktų gausoje, o kūryboje ir bendrystėje.

Šis straipsnis atspindi tik autorių nuomonę, todėl Europos Sąjunga ar Švietimo mainų paramos fondas negali būti laikomi atsakingais už jame pateiktą informaciją.

Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Žiedelis“ logopedė Dovilė Bakonytė

Informacija atnaujinta 2025-01-03 10:09

Komentarai

Vardas
El. paštas
Komentaras

Ačiū, komentaras bus matomas kai administratorius jį patvirtins.

{{msg}}

{{comment.time | u2date : 'yyyy.MM.dd'}} {{comment.name}}
{{comment.comment}}
sign language icon easy-to-read language icon