Švietimo įstaigų naujienos
NAUJA PATIRTIS: STEAM UGDYMAS SPECIALIOJO UGDYMO MOKYKLOJE RUMUNIJOJE
Anglų kalbos akronimas STEAM reiškia gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką (STEAM, angl. science, technology, engineering, arts, maths). STEAM ugdymas suprantamas kaip tarpdalykinis, integruotas mokymas(is).
Šiaulių r. Bubių mokykla bei partnerės iš Rumunijos, Čekijos, Serbijos bei Turkijos nuo praėjusių metų lapkričio mėnesio dalyvauja programos Erasmus+ KA229 projekte CATCH THE DATE. STEAM. Projekto tikslas - pagerinti mokinių matematikos ir gamtos mokslų rezultatus bent 15% integruodami STEAM metodą į ugdymo procesą.
Vasario 16 – 22 dienomis įvyko projekto partnerių susitikimas Tirgu Žiu, Rumunijoje, kuriame dalyvavo šešios Šiaulių r. Bubių mokyklos pedagogės. Susitikimo tema – GAMTOS MOKSLŲ DIRBTUVĖS.
Partnerių susitikimas prasidėjo Rumunijos sostinėje Bukarešte, todėl jau pirmąją dieną buvo aplankyti prabangieji Rumunijos Parlamento rūmai, N. Čaušesku valdymo laikais vadinti „Liaudies namais“. Totalitarinio rėžimo megalomaniškas projektas dabar tarnauja kaip demokratijos simbolis. Šiuo metu jame įsikūrę Rumunijos Parlamentas ir pagrindiniai Europos Sąjungos institucijų bei organizacijų štabai.
Antrąją dieną įvyko ilgai lauktas susitkimas su Rumunijos specialiojo ugdymo mokyklos Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Târgu-Jiu bendruomene. Svečiai buvo sujaudinti bei sužavėti šios mokyklos ugdytinių pasirodymais scenoje – tiek daug darbo bei pastangų ten buvo įdėta. Vėliau buvo supažindinti su edukacinėmis erdvėmis, institucijos darbo specifika. STEAM ugdymo taikymas šioje įstaigoje padeda specialiųjų poreikių vaikams geriau pažinti save ir juos supančią aplinką.
Trečiąją dieną įvyko susitikimai su Goržo apskrities administracijos bei švietimo skyriaus atstovais. Projekto koordinatorė Rumunijos mokykloje Adela Vladou pristatė valdžios atstovams projekto tikslus, supažindino su planuojamomis veiklomis, projekto partneriais. Susitikimo metu svečiai buvo supažindinti su Rumunijos švietimo sistema, buvo atsakyta į visus rūpimus klausimus.
Ketvirtoji ir penktoji projekto partnerių susitikimo dienos praėjo aktyviai dalyvaujant STEAM veiklose. Kadangi į susitikimą atvyko STEAM ugdymo dalykų pedagogai, visų užsiėmimų metu buvo dalijamasi patirtimi, lyginami metodai, naudojami pamokose. Projekto dalyviai taip pat turėjo galimybę susitikti su robotikos komandos nariais, išklausyti pranešimą apie robotikos klubą bei veiklą. Paskutinės susitikimo dienos popietę įvyko labai maloni pažintis su menų licėjaus ugdytiniais, buvo suteikta galimybė dalyvauti jų generalinėje repeticijoje prieš semestro pabaigos egzaminą.
Projekto koordinatorių mokyklose darbo susirinkimų metu buvo aptarti projekto sklaidos įrankiai, numatyta tolimesnė veikla.
Susitikimo Rumunijoje savaitės metu dalyviai apsilankė Brašove - mieste, kuris didžiuojasi išlikusiu viduramžių senamiesčiu, Turgaus aikšte, skirtingų architektūrinių stilių pastatais bei “Juodąja” bažnyčia, Sibiu – mieste, įsikūrusiame Rumunijos centrinėje dalyje. Buvo aplankyta ir Brano arba kitaip vadinama - Drakulos pilis.
Viso susitikimo metu dalyviai gilino anglų kalbos žinias, daug sužinojo apie Rumunijos kultūrą, tradicijas, dalijosi patirtimi, ugdė toleranciją ir pagarbą vaikams, turintiems ypatingų specialiųjų ugdymosi poreikių.
Visos projekto veiklos finansuojamos „Erasmus+“ projekto lėšomis. Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.
Projekto koordinatorė Ausma Šereivienė
Informacija atnaujinta 2020-03-09 19:54
Komentarai
{{msg}}